Sunday 21 October 2012

Kimono och haori...

Det tar nog nästa mitt liv att sy dom...
Testa en metod som är lite ny för mig.
För tydligen har inte kimono en sömn i axslen.

Spooky vart inte till möt hjälp -_-'
Varför skall katter alltid vara med och "hjälpa" en när man inte vill?
Men söt är hon och kelen var hon,
Jupp där ligger dom utklippta delarna.
Till under kimono







Nästa allt sydd till den vita kimono om man vill kalla att för det -_- orka inte bry mig nu.
Armana blev för långa på längden så jag fick kapa dom men bara 4 cm tur väl det.
Ibland fattar jag inte hur jag gör när jag räka så fel med...

Och där är den klar, det jag har gjort är laggt i viseeline i kragen vilket är något jag inte har i någon annan kimono jag har sytt.
Mest för att det skall står sig lite.
Kommer inte göra det i den andra jag skall sy i alla fall men värt ett test enligt mig.








Ja då började jag lite smått med haori gillar att det stod Face på tyget och jag vet inte varför XD Men det gjorde min kväll lite. Ett tyg jag har hatt hemma ett bra tag, två år möjligen?







Sedan var det att klippa ut delarna och klippa för nacken och jag har klipp alla delar utom kragen.
För haori




 Klippa detlajer som skall vara på för Haori klipp i vitt fejk läder efter som det blir snabbat att använda det för detta.




Ut laggt på armarna så fint det ser ut än så länge.
Tro det får vara allt för i kväll då jag är rätt trött av mig nu.












Åh ja kanse skall säga vem jag skall försöka göra till Kultcon men kommer att misslyckas för jag kommer med stor sannolikhet inte har en peruk till att XD 

Från
Hakuouki Shinsengumi Kitan
Skall det blir
Yamanami Keisuke (Sannan)


Måste ser klart serien någon gång med XD
Och varför inte göra honom när man har glasögonen? Really?


3 comments:

  1. ÅÅH! <3 Det här ser lovande ut, blir sjukt taggad på denna cosplay! Ååh Hakuouki är så bäst! <3<3<3

    By the way, i Hakuouki heter han Sannan även fast hans kanji kan läsas som både Yamanami och Sannan, så både är rätt egentligen. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Körde det som var på den wiki, jag tog att i från, vet att han går under Sannan i seriern, men just det namnet tar jag, mer som ett smeknamn typ eller det var min uppfattning av det hela.

      Det är inte bara du som är taggad på den nu jag med.

      Delete
  2. Eh glasögonen har jag mer eller mindre XD en person efterfråga fler cosplayer från serien, och jag kände att han är den ända jag skulle hinna med att göra klart till Kultcon. men jag fattas en peruk för att just nu samt Görn Kimono och blåa väst saken.
    Plus att jag gillar hans personlighet lite och hans tänkande och syn sätt XD

    ReplyDelete