Monday 9 April 2012

Tsuba typ...

Okej den första svärdet jag sysslande är inte klar men det 
andra som jag har gjort mellan varven är det.
Skumt minns sagt...
Lite kul att det blev så.

Men den till Ulquiorra skall läggas på två lager färg och sedan lackas så bör den vara klar.

lite ordnördiga bilder på allt jag syssla med medan jag hoppas på 
att jag får hämta tyg i morgon och annat.

Byakuya Tsuba


Bara en liten bit av den färgade booken till Byakuya och 
om jag lyckas med min plan även Matsumoto.
Den nya silver färgen pappa köpte var fett mycket bättre än den jag köpte.


 Matsumoto och Ulquiorra Tsuba 
inte så bra men dom duger.


Helt ordnördig inlägg till tusen...





4 comments:

  1. Ser bra ut! Vad är Byakuyas tsuba gjord av?

    Och vadå onödigt inlägg? o.- Intressant ju.
    Och Ulquiorras samt Matsumotos tsuban ser ju bra ut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samma sak som dom andra, ett lager wellpapp och sedan fyra lager Dekorgummi/Foam två på varje sida av wellpappen. Lite vit akrylfärg och lim från limpistolen, det är allt.
      Sedan har jag inte målat akrylfärgen mer än inne i den för att täcka upp lite.
      Så det blir inget spå av penseldragen som det blir på dom andra på ovansidan och under.

      Delete
  2. Ååh intressant, kanske ska testa göra min tsuba till Byakuya på samma sätt också... är det tåligt/oböjbart?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vet inte om hur man skall förklara tåligheten på att eller om det är lite töjbart är det. Gummi och papp är det. Det du kan testa är att köra med papp tre lager och två för Foam, lite att jag kör det är för tjockleken för jag gillar den storleken på att. Men det borde blir mer hållbart på på mer papp i mellan. Testa och se är det ända jag kan säga då det är vad du känner är bäst jo att göra detta i trä kan vara knepig tanker på hur hans är formad.

      Delete