Sunday 15 April 2012

Plåga er lite ...

Nä men ja ville vara visa hur Byakuya´s zanpaktuo/katana 
(eller vad man än vill kalla att)
 ser ut efter konventet jag var på.

Jupp tsuba blev blöt av regn men ja den klarade av att. 
Rekommendera inte att det skall blir blött pga färgen om den inte skall hålla för att
samt av materialet jag använder. 
Har man wellpapp helt igenom låt det inte blir blött eller fuktigt.
Vi vet väl alla hur papper fungera med vatten?

Decogummi/foam klara av att bättre men inte rekommenderat.
Det är ett billigt sätt om man inte har tid med trä.

Har fått en annan ide som inner fattar plast
 att göra tsuba på får testa att någon gång.
Och kolla upp lite vad jag behöver för att skära i plasten jag tänker på och annat.

Bilder på att XD



Som ni ser på sista bilder blev det märker efter saya men ja tycker inte set syns så mycket.
Även decorgummit/foam jag använder för att har vid tsuba var inte det smartaste.
fick sin smäll så det är den fina sidan ni får ser på att XD
Plus lite närmre på tsuba efter regnet och så klara sig hyggligt bra få jag säga.

Ni får ursäkta mig för mina stav fel jag vet att dom finns där.

Ja om jag finner bilder på mig som Byakura så skall ni får ser dom,
 Men jag planera att göra photoshoot med mig själv som Byakuya,
så som jag gjorde med Matsumot.

Bara en sak känner mig jätte kort som honom XD

För ni som inte vet, tro flesta som följer mig gör det 
Finns jag på följande ställe.

Deviantart -  http://littelmoonie.deviantart.com/
 Cosplay.com - http://www.cosplay.com/member/213296/
Dayviews - http://dayviews.com/psychocat/

Skall ser till så att det blir dit satt vid sidan.
 Det var jag jag ville säga för stunden...

2 comments:

  1. Äh, den ser ju fortfarande hyffsad ut. xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag vet, rätt stolt att det fungera fortfarande utan större problem XD

      Delete