Monday 21 January 2013

Tyger och andra tankar...

Jupp ledig dag från praktiken i dag efter att har varit där hela helgen =D

Så tar mig tid att kolla igenom tygerna jag köpte till cospaly syfte.
Och kommer fram till att de är inte allt som kommer går bra till min tanke.

 Tygerna till Undertaker fungera fint de som ligger åt vänser det svarta och vita.
Älskar att det är mönster i tyger syn nog inte på bilden redigt.
 Från det mörkröda och framåt är det till tänkt till Amagiri.

Men får nog leta nytt på annat håll efter som jag inte tycker det röda passa men tanken på att det är tjockare tyg, eller det som skall vara brunt tyg, eller det marinblåa tyget som var tänkt till hakama som är tunt och känns mer som att kunna fungera till fodring eller nått.
Kan nog funka till ett par hakama tunna men passande till sommaren.
Men det svarta tyget älskar jag <3



Det är som det kliar i fingrarna på det röda och bruna tyget att göra Grell från Black Butler XD
Även om det röda tyger är för mörk röd,
 men ja kvalitén på att säger kappa.

<-------------- Grell om ni inte vet vem jag pratar om


  
Så jag får nog letar nytt tyg till Amagiri och göra nått annat med de andra tygerna XD 


 


 Och i torsdag tog jag lite bilder på Sannan cossen och hatar allt med den på mig <3
Men jag skall bära att än då stolt =D
Med den peruken känner jag igen mig och påminner mig och när jag gick i skolan.

Ja alla blirder ser jag lika dan ut på ingen mening att visa fler sorry.
Plus att den är dåligt edit bild av mig.

4 comments:

  1. Ååh massa tyg! Även om det kanske inte funkade till det du hade tänkt så kan man ju alltid använda tygerna till annat! :)

    Ååh din Sannan-cosplay. Jag vill se mer bilder på den! (fast mest av allt vill jag se den IRL XD)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det kan jag tänka mig att du vill ser Sannan IRL och det skall du med någon gång i någon framtid XD Synd bara att mitt självförtroendet till den är inte på toppen.

      Jupp men det är jobbigt att har en massa tyger man inte vet vad man skall göra med sedan måste jag kolla upp lite vad jag har hemma med Får ser om jag kan får ordning bland tygerna XD

      Delete
  2. Den Shinsengumi haorin jag gjorde blev slarvig och fort arbetad var stressand XD Och jag konstaterade att om man skall använda konstläder för det vita så skall man har ett mjuk konstläder än det jag har rätt stelt där. XD

    Jupp skall fundera på Grell eftersom jag gillar den mörka röda färgen där så kan man bryta sig lite i från den ljusa röda som är rätt till honom och mycket finare men jag gillar denna mörka röda <3. Får ser hur jag göra =)

    Man kan alltid göra två och behålla ena som vardags jacka =D

    ReplyDelete
  3. Jo konstläder är gutt kommer har att på Amagiri. För mig handlar tyger om att det skall passa karatären och att tyger passa ända målet är tyger för tunnt för det jag fundera på så köper jag nytt.

    Har reda nytt tyg på G för Grell eftersom jag har länge velat göra hans jacka i sammet samt är det tyget jag fundera på att använda när jag gör Madame Red också plus att det skall passa hennes röda färg med. XD Har en annan ide på det röda tyger för en annan cosplay jag har planera lite på ett bra tag XD. Så jag får ser hur jag gör i slut ändan.

    Jupp det är bra att ändra lite färger för att det skall passa tyger eller sig själv =D Man skall göra cosplayen personlig med =D

    ReplyDelete