Friday 28 December 2012

Närcon vinter cosplay plan...

Mycket skissartad plan efter som det finns en sak
allt hänger på.

Jag hade tänkt att tävla XD
Så egentligen inte möt till plan på så sätt

Fredag:

Stå mellan dessa typ


Kyuujyu Amagiri                    eller                                   Sannan

Så att göra en ny helt eller köra på det jag har XD

Sannan saknar jag bara lite saker till som peruk och annat smått. 
Samt det är mer Oni versionerna på dom jag tänker på visligen.
Måste kolla klart serien med.... *vissla lite oskyldigt*

Efter som gruppen finns på Lördagen känns det som att det är då jag vill cosplaya någon av dom men mina planer är på annat håll.




Lördagen:


Undertaker är min stora sattsning på att göra till Närcon som är plan att tävla med.
Köpte halsband i går till honom så rätt pepp.
Med hans sminkning och så vet jag inte om jag ens tya att bryta cosplay under dagen/kvällen.
Samt hans Lien är tänkts att göras dit med <3

Där av inte kunna vara med Hakuouki gruppen på lördagen tro jag.
Oh well man kan inte vara överallt här i livet.

Söndag:

Troligen ingen då jag inte vanligt vis cosplaya sista dagen.
Om ingen annan kan muntra upp mig till att göra en vill säga =D

Så om ingen ändras så är mina planer så här typ.

Fundera att ta med någon/ar av mina BJD dockor med XD


5 comments:

  1. Amagiri!! Honom ser man cosplayad så otroligt sällan så skulle vara fett grymt om du gjorde honom! Fast sen så vore rasetsu!Sannan tufft med, om det är den vithåriga varianten du menar - rasetsu. Och för allt i världen, kolla klart serien! XD Synd bara att vi inte cossar Hakuouki på samma dag verkar det som, oh well ~

    Om du ska tävla med Undertaker, lycka till!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amagiri värka mer roliga just nu att göra än Sannan som det känns som nu. Just det dom kallas Rasetsu och Oni är dom andra. Jupp så är det ^_____^
      Eh ja när jag har lusten och nu är det tiden som fattas lite typ eller ja latheten är det nog XD
      Vet inte om jag skulle kunna skifta dom lite så kan man tävla med Amagiri som typ nada känner till eller göra honom senare på kvällen. Vet inte hur jag gör.
      Skall kolla efter tyg och lite ref på Amagiri i alla fall.

      Delete
    2. Hmm du får göra som du anser bäst. ^_^ Ser fram emot om du gör Amagiri nån gång, ska själv göra Kazama i framtiden.

      Delete
    3. Kazama är en av mina Favo <3
      Jag lär väl märka när du gör honom så skall vi nog kunna matcha det <3

      Delete
  2. Fundera på att satsa på honom med, bero på om jag hittar tyg jag gillar till honom och hur jag kommer lösa hans peruk. Och kan bestämma vad han har för färger i sina kläder XD Efter som jag måste köpa mer tyg till Undertaker så kan jag köpa, tro jag till Amagiri med =D

    Det kan blir att jag kör två samma dag beroende på när cosplay tävligen är och om jag löser Undertakers ärr. Hittade nått intressant på DA om hur man kan göra Ärr som värka rätt för mig.

    Sedan tack <3

    ReplyDelete