Tuesday 10 July 2012

Fundering...

Så jag fundera som varligt vad jag skall göra till Närcon.
Vill verkligen har en ny cosplay till att.
Men problemet är pengar och ja tiden.

Som många vet kanske gick min första ide åt skogen...
Men så började jag gräva lite bland mina gömmor efter tyg.
Svart tyg är det jag söker 
och hittar nått som jag vet inte, ser svart ut men skall vara blå i tonen.
Skall fota det och ser hur det tar på bild.

Sedan hittar jag min glömda Lolita sak och försök till att göra Pichu i Lolita stil sak typ.
Denna är det och det är en gammal bild men klänningen ser så ut än då.
Då börja det gro lite i mitt huvud att man skulle kunna göra den klar.
Eftersom det är en dragkedja om skall sys in en bonnet med öron att göra och svans till att.
Samt ser om jag hittar gula strumpbyxor eller nått sånt.
Då blir den klar typ.
Så ser den lilla saken ut.



Jag känner verkligen för nått ny cosplay som inte är Bleach fast jag gillar Bleach.
Och så kan jag ger mig på att göra Undertaker från Black Butler möjligen till Närcon.
Har ingen aning har rätt mycket tyg på olika smått och större 
som jag inte var vad jag skall göra med längre.

Får ser... Pichu saken känns rätt intressant just nu...

4 comments:

  1. Hahah, jag vet känslan att vela göra annat än Bleach även fast man gillar Bleach. xD Cossade så mycket Bleach (eller ja, Ukitake) förra året så jah, har lite Bleach-break nu. x)

    Och Pichu låter intressant!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det handlar mest om att jag är besviken på det tyg jag köpte som jag nu inte vet vad jag skall göra med. Om du inte känner till någon karaktär med ljus/pistage grön färgade kläder eller flera av dom.

      Sedan känns det inte så utvecklande längre med Bleach och jag har för många av dem nu lite typ. Det värsta är att jag kommer göra mist två eller tre till på att XD Finns minst två jag måste.

      Jo lite intressant är den men jag vet inte. Klänningen känns inte Pichu längre för mig XD Men jag skall göra klart att någon gång.

      Delete
    2. Svårt att suggesta cosplays när jag inte har en bild på färgen. ^^"

      Haha jag vet känslan. xD Man vill göra lite annat också.. fast ändå göra Bleach. XD

      Kan ju vara en mer typ lolita-aktig Pichu? Gijinka är ju anything goes. ^^ Bara lägg till svans och öron och lite sånt så det blir igenkännbart så ska det funka.

      Delete
    3. Eh jag vet att det är svårt, skall ser om jag kan tar en bild på att och lägga upp att någon stans här i cyber världen.

      Fast nu har jag hittat ett tyg som känner sig bra till Sasuke cosplayen.

      Tyvärr är jag lite för pank för att köpa att nu, ser om det finns kvar efter Närcon. Jag håller mina tassa på att.

      Jo jag vet öron och svans kommer man långt med men nu är det så att det skall vara lolita stil på att samt att jag skall ger mig på en Pikachu Lolita stil senare med =D Troligen en Raichu ochså om jag kommer ihåg min herr stil på Raichu vill säga. Lite har jag nog kvar i mitt huvud på att.

      För många planer samt min första skiss på Pichu är jätte långt ifrån den jag har gjort XD

      Delete